måndag 15 oktober 2007

Ja, då var vi hemma i Värmland igen. Resan till och från Göteborg gick bra, jag sov mest hela tiden. Vi har gjort så mycket grejer därborta, tränat till utställning, provat på bassängsimning och matte har fått lära sig om friskvård för oss fyrbenta. Vi har även provat på viltspårning. Matte gick iväg utan mej, och fick lägga ett blodspår med en klöv i slutet. Jag fick vänta ca 2 tim innan jag fick prova för första gången att spåra. Det gick jättebra, sa hon som lärde oss. Jag var försiktig, tyckte att det var lite, lite läskigt, men jag tog mej ända fram till spårslutet och klöven! Den fick jag med mej hem! Inger, som var vår instruktör, sa att jag var en lovande eftersökshund om vi fortsätter att träna! Förresten så var alla mina syskon jätteduktiga!!!!

Om ni vill se bilder från valpträffen, ska ni besöka hemsidorna: www.ridgebacks.se, eller www.karanga.se (där finns mina bloggande syskon oxå)

Tass, Denzo!

Inga kommentarer: