onsdag 19 mars 2008






Hej alla!


Idag har jag tagit det första doppet för i år!! Det började med att jag skulle ta tag i isen på vattenpölen nere vid vägen som går till oss. Jag nådde ju inte riktigt, för det slirade iväg hela tiden, längre o längre ut i pölen! Till slut var jag mitt i, o tänkte att nu kan jag ju lika gärna få ett spel o leka i pölen, som var lite lerig också! Matte sa ingenting om att jag inte fick vara i pölen, och det berodde nog på att hon skulle ta kort så klart!!


Annars så mår jag bra, jag har börjat vidga mina vyer litegrann, när vi är ute och matte el husse är koncentrerade på ngt tex. tvätta bilar eller nåt. Men ganska snabba är de ändå, för jag kommer ofta inte så långt som jag tänkt mej... JOBBIGT!!! (tycker jag med/matte)


Det ska ju snart bli födelsekalas också, jag längtar, för matte har lovat en tårta till mej!!


4 kommentarer:

Karanga's De Leya Af Lex sa...

Alltså... vänta nu lite... Går du UT i det där kalla vattnet???! Burrrr säger jag bara! Jag går alltid runt dom, det är alldeles för kallt och läskigt för min smak. Men matte är dum, hon tycker jag ska prova på att gå i dom i alla fall, så hon brukar ta med mej ner i pölarna /Leya

Karanga's Din Dimra Af Lex sa...

Hej Brorsan
Jag gillar oxå vinterbad. Provade ett dike förra helgen och det var uppfriskande. Viltspårkursen blir inställt pga snö tyvärr, men jag har hunnit med att träffa några syskon ändå, då Vimla kom på besök ,och sedan återvände till hufudkommunen igen.
Glad Påsk på dig och din familj /önskar Aissa o Co.

Vimla sa...

Vadå?!?! förstår inte va dom andra uschar för, det kallas ju för LERMASK på bästa spa-språk, bra att du vårdar ditt yttre ;) Har ju hört att ni har värsta rekreationscentrena i era trakter...kommer nog på besök när Miss Guldsessa åkt hem...behöver nog vila upp mig då ;)

Puss från Vimla

Vimla sa...

Grattis älskade bror!
Hoppas du får många fina paket idag ;)

Nosposs Vimla