tisdag 29 september 2009

Älgjakt!

Ja, i och med att det nalkas älgjakt i  Värmland tyckte jag att jag skulle träna lite på det. Ja, trots att jag inte är ngn jakthund!!! I söndags morse satt familjen och åt frukost. Helt plötsligt sprang husse upp från bordet och hämtade kikaren! Sen stack han ut och tittade i mojängen! Sen var hela familjen ute helt plötsligt och kollar in en älg (pinntjur) som springer på gärdet! Jaha, tänkte jag, bäst att springa efter då!!! Så jag sprang..... Matte och husse ropade men då hade jag ju redan hunnit en bit.... Äsch, tänkte jag, det här var ju kuul! Sprang en bra bit innan jag la av och jag talar inte om varför! Sprang tillbaka hem och jäklar vilken upplevelse det var! Men jag tror inte det blir fler gånger, matte sa att hon ska se till det.

1 kommentar:

Vimla sa...

Exakt HUR törs du springa efter en älg?!?!?! Dom är ju som gigantiska hästar med horn....nja jag tror (matte hoppas) att jag är lite rädd för dom....har dock aldrig sprungit på nån levande än ;)
Se upp för alla elaka gubbar med gevär nu bara!

KRAM