fredag 25 april 2008

Nationell utställning Västerås.

Söndagen den 20 april var jag och matte till Västerås på utställning. Först fattade jag ingenting, upp tidigt som sjutton.....ville inte äta mat så tidigt eller knappt ens följa med till bilen. Väl där träffade vi ett helt gäng! Mina systrar DeeSibel, DeLeya & Din Dimra (Aissa). Pappa Lex och Maddox och så alla människor! Det var läskigt att gå in på golvet i den stora hallen vi var i. Det var halkigt och otäckt. Samma sak när vi skulle springa, jag såg nog ut som en livrädd räv eller nåt. Vi fick inga placeringar, men vi gjorde en helt OK insats tycker både jag och matte! Nu tränar vi som galningar inför nästa!!

Jag har börjat en spårkurs, det går också bra, men jag har lite för bråttom ibland, så nu ska vi träna med mycket vinklar till nästa gång.

Min kritik från utställningen. Domare Schell Kresten från Danmark.

"Prima huvud och uttryck, bra hals, utmärkt överlinje, accept utvecklad bröstkorg, moderat vinklad bak. Utmärkt ridge and crown. Bra frontrörelser, ngt bunden i sina bakbensrörelser, önskar mer drive bak."

Gå gärna in på www.karanga.se eller www.ridgebacks.se och kolla bilder!!!

Inga kommentarer: