tisdag 5 augusti 2008

Mini- semester!

Barnen leker, jag undersöker...
Men morfar, varför skär du i fisken??
Undine med en stor gren, som hon för övrigt älskar!!
Snyggve.

Hej! Jag, matte o husse åkte till ett ställe som heter Kölvika, ligger i Dalsland. Fin härlig, kurvig natur med mycket skog och vatten! Kompisen Undine var med också! Vi hade jättekul! Sprang och lekte mest hela tiden... jag sov hela bilresan hem på 2 tim, sen hela em och kvällen...zzzz...



Fast det hände en otäck sak också... jag o Undine sprang och lekte medan människorna stod och fiskade, det är ganska kuperad terräng därborta och jag hade liiite för mkt fart vid ett ställe där det var brant, rätt ner mot vattnet! Jag stod och plogade allt vad jag kunde, men det hjälpte inte! PLUMS!! Som tur var, var det stenar som jag kunde stå på, men jag tänkte att jag skulle upp samma väg som jag kom, det gick ju inte! Tre, fyra ggr försökte jag innan matte visade sig i vattnet och jag kunde förtvivlad ta mej upp på land...... Jag höll mej lite lugnare sen...Jag klarade mej utan skador, som tur var!




Inga kommentarer: