måndag 11 augusti 2008

Utställning i Askersund

Har träffat mina sykson i Askersund. Jag anlände på lördag em till ett hus vi hade hyrt. Det var mamma Nova, systrarna DeeSign, DeSibel och DinDimra. Jag hade det jättetrevligt, jag jagade mest efter DeeSign, för hon luktade såå gott!! Jag tror Guldsessan blev lite avis....

Vi hade myspys på kvällen, vi hundar sov mest och de vuxna åt god mat!

Upp tidigt på söndag morgon för att ta oss till Askersund och kamma hem titlar! Det blev kanske inte så många titlar men syrran Aissa tog hem segern i unghundsklassen! Stort grattis!! Jag och matte gjorde en helt klart godkänd insats och blev (om jag inte minns helt galet) 5:a.

Kritik från domare David Hull, Sydafrika:

" Strong active dog with well definied ridge with identical crown. Expression good, dark sparkling eye, black nose. Forelegs well set, straight hindquorter. Movement strong, straight.

Bilder kommer snart!

4 kommentarer:

Vimla sa...

HEJ!!! Sjukt kul att träffas i helgen, synd bara att allt går så fort, det känns som om man aldrig hinner prata ordentligt :(

Jag har försökt att maila bilder till dig men dom kommer tillbaka, det står att mailboxen är full. Sno från min sida eller skicka ett mail när inboxen är tömd ;)

KRAM!
Ps nästa gång hoppas jag att Vimla inte löper så dom kan leka lite!

Karanga's De Leya Af Lex sa...

Grattis till fint resultat i helgen! Önskar man varit där.... Du verkar ha fått ordentlig kläm på det här med utställningar, du ser ut att springa så himla fint! Jag springer fortfarande lite sicksack och hitådit *skratt*! Vrålsvårt att bara springa rakt fram jue!!!
Ses framöver,
kram från Leya

Anonym sa...

Brorsan du var skitduktig! Men du gick på en blåsning när du sprang efter syrran Dee Sign....för det är jag som börjat löpa. Na na na du behöver finslipa nosen lite. Från en väldoftande Guldsessa som tyckte det var jättekul att träffa dig även om jag fick försvara syrran (du var VÄLDIGT målmedveten/ettrig)

Anonym sa...

Grattis broz till finfina resultatet. Du är supersnygg, i själva verket snyggast av alla hanunghundarna. Synd att inte domaren fattade det. Det var jättekul att träffa dig och din matte. hoppas det blir snart igen
Tass Aissa