fredag 27 november 2009

Blåsigt!

Ja, det är tråkigt! Det har blåst här hela veckan, så även när regnet har hållit sig borta är det inte trevligt att vara ute. Försöker att gå i skogen så mkt som möjligt, då går det ju bra. Det är bra när lillhusse är hos oss för han tränar innebandy i Väse (samhället) och då brukar jag och matte passa på att få lite  miljöombyte. Vi har gått i motionsspåret måndag och torsdag, det är 2,5 km och sen tar vi en tur i samhället bland bilarna och lite folk. Brukar ta en timme ungefär. Det enda negativa (tycker jag) är att jag får gå i koppel... Ett spår har vi hunnit med den här veckan, lite klent, men hoppas det blir blir bättre nästa vecka! Igår adventspyntade vi, satte upp stakar och stjärnor. Matte försökte att göra en granriskrans...hehe... Det blev ist en typ av "hängande rätt ner- krans".

Det blåser idag med, men vi har varit ute på en promenad längs älven kombinerat med skogen. Jag lyckades spåra upp en hare!!! DET VAR INTE UPPSKATTAT AV MATTE!

 (Jag såg hur Denzo fick upp farten och sprang fram o tillbaka 3-4 ggr i ett skogsparti, ropade på Denzo och han slängde blicken åt mej och stannade upp lite. Ok, tänkte jag, han fattade mej. Icke! För rätt va det va så såg jag en skymt av fyra ben och ett reflexhalsband som satte iväg... Han visade sig dock efter 3-4 min, lite skamsen...)

Tass, tass på er alla, ha en mysig 1:a advent!

1 kommentar:

Vimla sa...

Myspys advent på dig med brorsan :D

Tass å slick på nosen!