tisdag 19 juni 2007



Idag har jag varit till vetrinären och fått en spruta i nacken, men jag märkte inget, för jag fick godis. Mycket att titta på, när matte skulle betala så kom det en jääättestor, hårig St Bernard! Jag tittade länge och långt efter den! Alla tyckte att jag var jättefin, de skulle hälsa på mej allihop, det var tydligen tre av djursjukvårdarna som hade en varsin ridgeback, precis som mej! Det är klart att de ville titta extra då.Mitt första besök hos vetrinären gick alltså jättebra. På eftermiddagen busade jag och matte ute i trädgården, och jag gillar att vara på berget på baksidan för det är så bra utsikt där. Jag känner mej som en kung då! Jagade lite efter en humla som flög och jag fick den, men sen när jag skulle smaka på den var det inget trevligt, smakade pyton! (Jag fick förresten inte äta den för matte)


Ha det det gott alla!

2 kommentarer:

Vimla sa...

Tjenare brorsan!
Hur smakade humlan? Jag har försökt men inte lyckats ta nån än.

Jag har snart åxå en kompis som din Rocco. En kille som bor tvärs över gården. Matte har sagt att vi ska få leka när jag är vaccinerad...å nu är jag det HURRA!!! Din ser jätte snäll och lagom stor ut, hoppas min e lika dan :D

Kram Vimla

Anonym sa...

Fina, fina killen!
Kul att han var så duktig hos veterinären:). Vore kul om vi kunde ses ngt i sommar:)
Kram från oss