måndag 28 juli 2008

Int. utställning Ransäter

Tidig lördagmorgon 26 juli. Matte går upp mitt i natten igen och skramlar där nere så man inte kan sova ordentligt. efter ca 1 timme kommer hon upp och säger att jag ska följa med henne! Jag som låg såå skönt med bena rätt upp i luften... Jaja, jag ska väl bara ut o kissa kanske...

Nej, bilen är framkörd och i den ska jag. Efter många om o men orkar jag hoppa in. Jag kan ju aif sova i bilen då!

Det var en jättevarm dag, så matte var lite orolig för hur det skulle gå. Vi kom fram i tid den här gången och kunde ta det väldigt lugnt.
Det gick bra i ringen tyckte matte o jag. Trots det blev vi 3:a av 3st...

Kritik från domare Kurt Nilsson:

För åldern bra huvud o uttryck, utmärkt hals, goda prop. en tanke avfallande kors, behöver utvecklas i bröstpartiet. Kunde ha en tanke bättre vinkl fram, bra bak, kunde ha ngt friare rörelse. God ridge.

Ungefär samma kritik som på de senaste utställningarna... Det blev otroligt varmt och många sökte efter skugga. Vad jag vet hände ingenting hemskt med någon iaf!

Inga kommentarer: