söndag 11 maj 2008

Utställning i Larv.

Jag och syster Aissa var till Larv i lördags. Det var jättevarmt, soligt och spännande! Det var ett par halvsyskon där också. Jag tyckte det var lite jobbigt med värmen, och var lite flåsig, men matte var laddad kände jag! Vi har tränat hemma och sprungit mycket, eftersom jag på de två senaste utställningarna fått lite minus på rörelserna... Vi kämpade väl och vi blev 2:a efter halvbrorsan Zaxxons Coolking Ciaran! Både jag och matte är jättenöjda med vår insats! : )

Kritik från domare Göran Hallberger:

" 67 cm. Typ, storlek & helhetsintryck: Mycket god!
Huvud med ngt köttiga kinder. Bra hals o rygg, ngt fallande kors. Bra bröst o benstomme. Ordinärt vinklad, bra rörelser, päls, färg o ridge ok."


Syster Aissa kom också 2:a i sin klass!! Grattis syrran!!

Idag har jag varit på spårkurs, jag tror att jag klarade mej bra. Jag tappade spåret en liten bit när vinden ställde till det för mej, men kom på rätt köl igen, och ut till slutet!! Nu ska vi träna hemma på det också, så att man kan prova på ett anlagsprov så småningom... Men vi har inte bråttom, matte säger att hon har mycket kvar att lära än.
TASS, TASS! JAG KOMMER IGEN!

5 kommentarer:

Vimla sa...

Grattis till fiiiina andraplatsen i helgen!!! Ni är så duktiga!
Har jag redan frågat nästa fråga?...hmm känner mig lite virrig nu innan flytten, men jag frågar igen i alla fall...Kommer ni till Österbybruk???? Vi åker dit i alla fall...

KRAM

Anonym sa...

Duktiga ni!!!
Vart ska ni härnäst?
Kram

Anonym sa...

det var en tuff match halvbroschan, nästa gång är det din tur.
tyckte också det va lite jobbigt med värmen, shit va långtråkigt allt känns då liks. å helst när man inte ens orkar äta lite godis när man väntar på att kepsgubben skulle tycka klart om en, nä nästa gång busar vi istället :)

*nosgos*

Anonym sa...

Hej brorsan!
Fin sida du har!
Kul att träffa dig o din matte på LARV o grattis till det fin-fina resultatet!!
Gnag o örontugg på dej!
Halvbrollan Enzo

Anonym sa...

...hm.. försökte faktiskt få med vår bloggadress, www.boscoenzo.doggyblogg. se men nu får det väl va... ;)