onsdag 28 maj 2008


Hej!

Då var det så igen...svårt att sitta inne och blogga när vi har ett sånt underbart väder!! Det som är lite jobbigt med vädret är att matte har fått för sig att gå promenad så tidigt på morgonen...då ska man ju ta det lugnt, vakna sakta och så... Men jag hänger väl på! Iof så blir det ju varmt att springa mitt på dagen. Vad gör jag annars då? Leker med Bamse och Undine, häromdagen när jag var hos Bamse så blev jag instängd i en kohage! Lagom kul... Vi lekte väl och höll på jag och Banse när jag fick för mej att kolla läget lite därinne, människorna satt ju inee och åt mat, som man inte fick nåt av! När sen matte ropade på oss så kom bara Bamse. Jag var ju liksom fast i hagen. Matte ropade och ropade, tills slut fick hon väl se mej stå där och vara lite ledsen, hon fick hålla upp stängslet så jag kunde komma ut! In kom jag, men ut var svårare! Tur var väl att inte kossorna inte var där med sina kalvar, då kanske jag hade fått stryk!


Snart är det sista gången på spårkursen också, i torsdags när vi var där skötte jag mej bra, det var ett blodspår, med ett stoort älgben i slutet! (det fick matte bära) Kursledaren pratade sen med matte om hur jag hade skött mej: Gick jättebra, lugn och noggrann, går upp i vind lite för mkt ibland och någon tendens till att valla lite, men överlag BRA! Nästa gång ska vi träna med viltövergångar.


Imorgon har matte sagt att vi ska åka och hälsa på hennes mamma, som har en kattunge. Jag gillar ju katter, de som jag bor med är ju lite tråkiga, för de vill inte leka med mej, de springer bara ifrån mej. Hoppas att den lilla är mer lekfull!


KRAM PÅ ER ALLA!

Inga kommentarer: