tisdag 14 augusti 2007

1:a utställningen!





Vi var i Askersund söndagen den 12:e augusti. Först fick jag åka bil jättetidigt, jag som gärna sover länge på morgonen! När vi kom fram möttes jag av ett hav av andra hundar och människor! Jättespännande! Sen träffade vi en del av mina syskon, mamma och pappa. Efter en stund skulle vi stå fint och springa runt efter varandra. Det var alltså detta jag hade tränat för hemma! Jag var inte så fenomenal till att börja med men sen fick vi massor av tips från jätteduktiga Tina! Matte och jag gick in i ringen något nervösa (fast matte var nog värst), jag fick en massa köttbullar om jag gjorde som matte sa, så det var inte så svårt.


Vi gick sen och vann vår klass...!!! Matte blev jätteöverraskad! Sammanlagt blev det 3 st rosetter!! Nu gäller det att träna till nästa utställning på Lillerudsdagarna 2 augusti.


Jag och mina systrar vann också syskongruppen, fast vi var bara 2 grupper i och för sig, men det räknas absolut!!
Jag ska tillägga att detta tog på krafterna.....

3 kommentarer:

Vimla sa...

Snyggaste killen!!! HURRA HURRA HURRA va ni va bra!!!
Jag hade velat prata mer med er under dagen, men den bara försvann och sen missade jag nog er när ni åkte hem :(
Hur som helst va det jätte kul att träffas och lillkillen hade ju blivit hur stor och fin som helst. Ni va jätte duktiga i ringen och jag gissar att det gav mersmak ;)

Hoppas vi ses snart igen!
Kram Jenny

Karanga's De Leya Af Lex sa...

Stor grattis snyggisbrorsan! Så jättekul att det gick så bra för dig! Jag höll alla fyra tassar hela dagen för ALLA syskon, gick nästan och va nervös själv fast jag inte va mé!
Kram Leya

Anonym sa...

Fina killen! Jättekul att träffa er, ni var superduktiga i ringen!
Kram från oss