fredag 10 augusti 2007

Besök på brukshundsklubben,




Igår var jag och matte till brukshundsklubben i Kristinehamn där vi kommer att gå kurser framöver. Det var spännande att se sig om, det var inte så många hundar där, några tränade agility, och del tränade lydnad. Oj, vad impad jag va av dem! De låg bara stilla jättelänge och hade blicken fäst på sin matte/husse som gick iväg. Undrar om jag klarar det sen...? Jag gick och nosade och tittade den här gången, matte pratade med några människor. Vi ska väl hitta på något nästa gång. Kanske förbereda för valpkursen som ska börja i September. Det var många nya lukter och intryck, så jag sov rätt skönt sen när vi kom hem igen! Människorna som var där tyckte att var lugn och beskedlig, eftersom jag la mej ner och rullade lite i gräset och tittade på de andra hundarna och människorna som tränade. "Vi får se om han är så om ett år" sa de sen. Undrar vad de menade med det? :-0


Jag har börjat tappat tänder, har inte räknat vad många det är. Matte trampade på en häromdagen... Jag tar det ganska lugnt annars, gör inte så många knop på dagarna. Det är ju jobbigt att växa känner jag.

Inga kommentarer: