fredag 24 augusti 2007

Race på åkern!




Hej alla glada!
Jag och matte har ju gått små miniprommisar på vägen mot vår postlåda fram till nu. Häromdagen gick vi ner mot skogskanten och ner till älven som ligger bakom vårt hus! Gissa om det var spännande! För att komma dit måste man gå över åkern kanske 100 m. Jag sprang som en dåre men säden inte tröskad än så jag fick en massa grejs i munnen så jag fick stanna och ulka mej ett par gånger! Sen kom vi ner till älven och där är det kul att titta på vattnet som forsar över stenarna. Det låg något konstigt i vattnet som jag skällde på. Det bara låg still, hela tiden, fast jag skällde. Fick sen veta av matte att det bara var en grästuva som hade fastnat i en gren...


Jag var till Karyambas och hälsade på i veckan. Den här gången var inte morfar där så jag fick leka, lite, med Tanja, Camelia och Axina. Och så hade det flyttat dit en liten kattunge som heter Alice, den ville jag leka med, men det var lite svårflörtat. Jag somnade sen under bordet, för jag hade varit i gång hela dagen.


Tidigare idag tränade jag och matte ringträning, det gick riktigt bra! Tyvärr kunde ingen ta kort när jag var så duktig, men nu ska här tränas för jag ska på utställning den 2e sept och 16e sept. Spännande och se vad som väntar då....
Jag måste ju också få skryta lite med mina rosetter, jag har ju inte visat nån bild på dem än. Bara att njuta...

Inga kommentarer: